تحصیل دندانپزشکی در آلمان رویای متقاضیان تحصیل در قلب اروپا را به واقعیت تبدیل می‌کند. کشور آلمان به دلیل دارا بودن امکان تحصیل رایگان و بورسیه برای تحصیل ، همواره به عنوان مقصدی جذاب برای دانشجویان بین‌المللی به شمار می‌آید. با استفاده از ویزای تحصیل در آلمان، می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی این کشور تحصیل کرده و آینده و سرنوشت خود را بسازید. اگر شما هم هنوز درباره هزینه، مدارک مورد نیاز، مدت زمان تحصیل، بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی، بورسیه‌ها و غیره اطلاعات زیادی ندارید، در ادامه همراه ما باشید؛ چراکه ما در این مطلب، قصد داریم با پاسخ به سوالاتی که ذهن‌تان را درگیر کرده، بتوانید تصمیم روشنی برای آینده خود بگیرید.

فرم رو پر کن، رایگان مشاوره بگیر

فهرست مطالب

شرایط تحصیل دندانپزشکی در آلمان

به عنوان یک دانشجوی خارجی، باید از شرایط تحصیل دندانپزشکی این کشور اطلاع حاصل کنید. در اینجا لازم است که بگوییم برای اخذ پذیرش این رشته باید دوره کالج M-course را گذرانده باشید. در ادامه شرایط تحصیل را بررسی می‌کنیم:

شرط سنی برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

کشور آلمان محدودیت سنی خاصی برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان به زبان آلمان قرار نداده است. اما با توجه به این که باید دوره کالج M-course را گذرانده باشید پس عملا تا سن ۲۵ سالگی زمان دریافت پذیرش برای تحصیل در این رشته را خواهید داشت. داشتن حداقل 18 سال سن از جمله شرایط تحصیل پزشکی در آلمان است.

شرط مدرک تحصیلی برای پذیرش دندانپزشکی در آلمان

برای تحصیل در آلمان، باید مدارک تحصیلی شما با استانداردهای اعمال شده توسط دانشکده‌های دندانپزشکی این کشور مطابقت داشته باشد. اگر مدرک شما توسط آلمان تایید نشود، باید دوره آمادگی یکساله کالج‌های آلمان را برای اخذ گواهی آبیتور سپری کنید. همچنین باید در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های آلمان شرکت کنید و بتوانید نمره قبولی را کسب نمایید.

شرط معدل برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان به زبان انگلیسی

دانشگاه های برتر آلمان برای تحصیل دندانپزشکی از نمرات مقاطع قبلی دانشجویان برای گزینش استفاده می‌کنند. برای تحصیل در آلمان در رشته دندانپزشکی، باید معدل دیپلم شما بالای 17 باشد. همچنین باید حداقل 75 درصد کل نمره دروس مرتبط با این رشته از جمله زیست‌شناسی و شیمی را کسب کنید. آن دسته از افرادی که معدل پایینی دارند، می‌توانند در دانشگاه‌های خصوصی آلمان که دارای رتبه‌بندی خوبی نیز هستند، به تحصیل بپردازند.

مدارک لازم برای مراحل اخذ پذیرش دندانپزشکی در آلمان

آینده فارغ التحصیلان دندانپزشکی در آلمان باعث شده تا متقاضیان فوق‌العاده زیادی به دنبال اطلاع از مدارک موردنیاز باشند. جهت اخذ پذیرش دانشگاه های برتر آلمان برای تحصیل دندانپزشکی باید مدارک لازم را باتوجه به دانشگاه خود آماده کنید. در حالت کلی، مدارک لازم برای مراحل اخذ پذیرش دندانپزشکی در آلمان عبارت است از:

• ارائه مدرک دیپلم یا مدرک ورود به دانشگاه

• ارائه مدارک هویتی

• ارائه مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

• ترجمه ریز نمرات

• عکس پاسپورتی

• پرداخت هزینه بررسی مدارک

فرم رو پر کن، رایگان مشاوره بگیر

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان

پذیرش دندانپزشکی در آلمان به عنوان کشوری پیشرفته، مقرون‌به‌صرفه است. دانشجویان بین‌المللی موظف به پرداخت هزینه ثبت نام خود هستند که حدود 100 الی 300 یورو است. البته تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی آلمان رایگان نبوده و ملزم به پرداخت شهریه است. همچنین اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ایالت بادن ووتمبرگ را داشته باشید، باید حدود 1500 یورو (1642 دلار) در هر ترم پرداخت کنید. تحصیل در آلمان از طریق بورسیه‌هایی که دانشگاه‌های این کشور ارائه می‌کنند نیز امکان پذیر است که این موضوع هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان را کاهش می‌دهد و از جمله مزایای تحصیل دندانپزشکی در آلمان محسوب می‌شود.

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تحصیل دندانپزشکی در آلمان به زبان آلمان است. ید. مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان در اکثر دانشگاه‌های این کشور مدرک زبان آلمانی در سطح B2 است. با شرکت در آزمون‌های TestDaF و DSH می‌توانید سطح زبان آلمانی خود را اثبات کنید.

آزمون ورودی برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

برخی از دانشگاه‌های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی، آزمون‌های ورودی خاصی برگزار می‌کنند. آزمون ورودی برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان انواع مختلفی دارد که در ادامه هریک را بررسی می‌کنیم:

  • آزمون FSP

    پس از اینکه دوره یکساله کالج را به اتمام رساندید، باید در این آزمون ورودی برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان شرکت کنید تا دانش و صلاحیت شما تحصیل در این رشته و این کشور تایید شود.

مراحل اخذ پذیرش دندانپزشکی در آلمان

مراحل اخذ پذیرش دندانپزشکی در آلمان عبارت است از:

1. از میان دانشگاه های برتر آلمان برای تحصیل دندانپزشکی، دانشگاه مدنظر خود را انتخاب کنید.

2. فرم درخواست را به دقت پر کنید.

3. مدارک لازم را به دانشگاه مدنظر خود ارسال نمایید.

4. در صورت نیاز، باید در آزمون‌های عملی یا تئوری شرکت کنید.

5. می‌توانید نامه پذیرش خود را دریافت کنید.

6. برای درخواست ویزای تحصیلی اقدام کنید.

مراحل اخذ پذیرش دندانپزشکی در آلمان

آلمان دارای دو گروه دانشگاه‌های دولتی و خصوصی است که هر دو گروه اعتبار بالایی در سطح جهانی دارند. بالا بودن استانداردهای آموزشی در این کشور و پیروی از آموزش جهانی و استفاده از تجهیزات علمی پیشرفته، تحصیل در دندانپزشکی آلمان را به گزینه‌ای عالی تبدیل کرده است. همچنین نام بسیاری از دانشگاه‌های آلمان در لیست وزارت بهداشت به چشم می‌خورد. در ادامه دانشگاه های برتر آلمان برای تحصیل دندانپزشکی و رتبه‌بندی آن‌ها را ارائه می‌کنیم:

نام دانشگاه رتبه‌بندی بر اساس QS در سال 2024
دانشگاه فرایبورگ 212
دانشگاه گوته فرانکفورت آم ماین 309
دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ 59
دانشگاه بن 227

فرم رو پر کن، رایگان مشاوره بگیر

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در آلمان

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در آلمان حدود 5 الی 6 سال است که 10 الی 12 ترم را شامل می‌شود. برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان به زبان انگلیسی باید مراحل زیر را طی کنید:

  • مرحله پیش بالینی: برای دندانپزشک شدن در آلمان، باید اصول و مبانی طبیعی علوم پایه از جمله فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی را فرا بگیرید. همچنین باید در کلاس‌های فارماکولوژی، فیزیولوژی بیوشیمی، کلاس‌های آناتومی، آسیب‌شناسی، آناتومی دهان و غیره شرکت کنید و با دستگاه‌ها و تجهیزات آشنا باشید که تمامی این مراحل مربوط به مرحله پیش بالینی هستند.
  • مرحله بالینی: در این مرحله، مباحث اصلی و تخصصی رشته دندانپزشکی تدریس می‌شود. مرحله بالینی شامل سخنرانی، سمینارها، دروس عملی و نیازمند گذراندن دوره‌های کارآموزی در بیمارستان است.
  • آزمون ایالتی: در مرحله آخر، باید در آزمون نهایی شرکت کنید و با کسب نمره قبولی، می‌توانید مجوز دندانپزشکی خود را دریافت نمایید.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

از مزایای تحصیل دندانپزشکی در آلمان به زبان آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازار کار مناسب و اقتصاد پیشرفته برای آینده فارغ التحصیلان دندانپزشکی در آلمان

  • امکان تحصیل با هزینه پایین

  • امکان تحصیل در دانشگاه‌های برتر دنیا

  • امکان استفاده از بورسیه‌های متنوع تحصیل در آلمان

بورسیه برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان بالا نیست؛ اما بسیاری از متقاضیان تحصیل در آلمان به دنبال بورسیه برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان هستند. DAAD مهم‌ترین بورسیه تحصیلی آلمان است که هزینه تحصیل در این کشور را برای دانشجویان ممتاز بین‌‌المللی فراهم می‌کند. استفاده از این بورسیه بهترین فرصت برای نخبگان است. مدت زمان بورسیه DADD برای دندانپزشکی در آلمان 12 الی 42 ماه است که شامل پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان دوره ارشد و دکتری می‌شود. استفاده از این بورسیه‌ها باعث می‌شود تا بدون نگرانی از آینده مالی خود، به تحصیل پرداخته و به تحقق رویاهای خود مشغول شوید.

آینده فارغ التحصیلان دندانپزشکی در آلمان

پزشکی و دندانپزشکی به عنوان مشاغل پردرآمد در دنیا و آلمان محسوب می‌شوند و آینده فارغ التحصیلان دندانپزشکی در آلمان روشن است. با در اختیار داشتن مدرک دندانپزشکی خود در آلمان می‌توانید در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های شهرهای مختلف این کشور به دنبال کار باشید. دندانپزشکی در آلمان فرصت‌های شغلی و حقوق بالایی به همراه دارد و شهرت دانشگاه های برتر آلمان برای تحصیل دندانپزشکی مثال‌زدنی است. درآمد یک دندانپزشک به میزان تجربه کاری و تخصصی که دارد و محل کار آن وابسته است. تخمین زده می‌شود که درآمد یک دندانپزشک در آلمان حداقل 21804 یورو و حداکثر 90000 یورو در سال است.

برای تحصیل در آلمان از کجا شروع کنم؟

با تحصیل دندانپزشکی در آلمان می‌توانید به تکنولوژی عالی و رفاه اجتماعی بالایی دسترسی داشته باشید و کیفیت آینده خود را تضمین کنید. بورسیه برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان و هزینه تحصیل دندانپزشکی در آلمان باعث شده تا افراد زیادی متقاضی تحصیل در آلمان باشند. برای اینکه بتوانید در این کشور ادامه تحصیل دهید، به اخذ ویزای تحصیلی آلمان نیاز دارید. دریافت ویزا مراحل متعددی دارد و نیازمند ارائه مدارک اصولی است. موسسه اپلای یار کنار شماست تا بتوانید در کمترین زمان به آلمان مهاجرت کرده و ویزای خود را دریافت کنید. برای اخذ ویزای تحصیلی در آلمان و دریافت مشاوره‌های ضروری در این زمینه کافیست تا با شماره 02187700913 تماس گرفته و مسیر تحقق به رویاها و آرزوهای خود را آغاز کنید.