تحصیل در اتریش

آنچه در این مقاله می خوانید

  • شرایط تحصیل در اتریش

  • شرایط تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی

  • شرایط تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

  • شرایط تحصیل دراتریش در  مقطع دکتری

  • شرایط تحصیل در اتریش در رشته های پیراپزشکی

  • شرایط تحصیل در اتریش در دوره های فنی حرفه ای

  • هزینه تحصیل در اتریش

  • کالج های برتر در اتریش

  • دانشگاه های برتر در اتریش

  • بهترین رشته های دانشگاهی در اتریش

  • کار حین تحصیل در اتریش

  • مراحل مهاجرت تحصیلی به اتریش

  • برای تحصیل در اتریش از کجا شروع کنیم ؟

  • بهترین رشته های دانشگاهی در اتریش

شرایط تحصیل در اتریش

شرایط تحصیل در اتریش

به طور کلی شرایط سنی تحصیل در اتریش جهت مهاجرت تحصیلی به اتریش از سن 18 سال تا سن 35 سال میباشد . مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل حداقل ب  2 زبان آلمانی و یا بالاتر و یا آیلتس 6 آکادمیک و بالاتر میاشد. پس میتوان نتیجه گرفت تحصیل اتریش هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی فراهم است . شما علاوه بر دارا بودن مدرک زبان معتبر برای زندگی دانشجویی در اتریش نیازمند بیمه سالیانه اتریشی و تمکن مالی برای جبران هزینه های زندگی خود در ارتیش خواهید بود .

شرایط تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی

تحصیل کارشناسی در اتریش 8 ترم و 4 سال به طول خواهد انجامید. نکته مهم برای ورود به دانشگاه های اتریش در مقطع لیسانس گواهی قبولی دانشگاه های دولتی ایران است و این نکته برای اتریش بسیار پر اهمیت است . تحصیل در مقطع کارشناسی در اتریش به زبان آلمانی بوده و شما نیازمند دانش زبان آلمانی خوب یعنی حداقل ب2 میباشید . شرایط تحصیل در اتریش با مدرک دیپلم هم نیز به همین ترتیب است و شما میتوانید علاوه بر دانشگاه ها ،  از فاخ هوخ شوله ها ( سطحی بالاتر از دبیرستان ) و همچنین از شوله ها اقدام به اخد پدیرش تحصیلی کرده و به اتریش سفر کنید .

شرایط تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد

گفتن این نکته که بیشترین ورودیه های تحصیلی از طریق تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش میاشند خالی از لطف نیست چراکه دانشگاه های اتریش برای تحصیل در اتریش فوق لیسانس هم به زبان آلمانی و هم به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی شرایط خوبی را فراهم نموده اند . از این رو امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اتریش وجود خواهد داشت. تحصیل فوق لیسانس در اتریش مستلزم دارا بودن مدرک دانشگاهی معتبر و ترجیحا دولتی با معدل خوب از ایران است چراکه دانشگاه های دولتی کشور اتریش از سطح بسیار بالایی برخوردارند اما  جالب است بدانید که بورسیه تحصیلی رایگان اتریش برای دانشجویان برتر دانشگاه های دولتی ایران هم فراهم بوده و فقط مستلزم مکاتبه با اساتید دانشگاه های برتر کشور اتریش می باشد . دوره های کارشناسی ارشد در اتریش معمولا دوساله بوده و شهریه دانشگاه ها هم از سالی 1000 یورو تا سالی 45000 یورو ( وابسته به نوع دانشگاه و رشته )  میباشد .

شرایط تحصیل دراتریش در  مقطع دکتری

اگر هزینه مهاجرت تحصیلی به اتریش برایتان حائز اهمیت است و به دنبال یافتن شرایط تحصیل رایگان در اتریش هستید و در واقع به دنبال بورسه تحصیلی رایگان در اتریش میباشید ، بهتر است به ادامه تحصیل در مقطع دکتری فکر کنید . چنانچه شما بتوانید سوپروایزر خود را در دانشگاه مقصد پیدا کنید و پذیرش خود را دریافت نمایید نه تنها به صورت رایگان بلکه با دریافت فاند و حقوق سالیانه میتوانید در اتریش در مقطع دکتری تحصیل نمایید پس به عبارتی شرایط بورسیه تحصیلی اتریش را خواهید داشت. شما میتوانید از بین رشته های تحصیلی در اتریش که مرتبط با مقطع کارشناسی ارشدتان است یکی را برگزینید .

شرایط تحصیل در اتریش در رشته های پیراپزشکی

کشور اتریش همواره در رشته های پزشکی و  پیراپزشکی به لطف دارا بودن دانشگاه های بشدت معتبر شاخص بوده و مقصد جذابی برای تحصیل پیراپزشکی میابشد . رشته هایی همچون علوم آزمایشگاهی در اتریش ، هوشبری و پرستاری در اتریش و یا حتی رادیولوژی و پرتو شناسی در اتریش رشته های جذاب و پولسازی هستند و اگر شما قصد ادامه تحصیل در این رشته ها را دارید اتریش انتخاب خوبی برای شما خواهد بود . شرایط تحصیل پزشکی در اتریش هم بمانند رشته های پیراپزشکی می باشد با این تفاوت که این رشته ها اغلب با آزمون ورودی همراه هستند .

شرایط تحصیل در اتریش در دوره های فنی حرفه ای

حتما تا کنون نام اوسبیلدونگ در اتریش و یا فاهوخ شوله در اتریش را شنیده اید . این ها همان مراکز علمی و کاربردی در اتریش به حساب می ایند این بدان معناست که شما با شرکت در اوسبیلدونگ کشور اتریش میتوانید ساعاتی را به کار و ساعاتی را به درس اختصاص دهید و ضمن یادگیری علمی یک رشته در یک مرکز آموزشی با دنیای کار در همان رشته هم آشنا شده و با کسب درامد به کسب تجربه هم ادامه دهید . اوسبیلدونگ در اتریش یکی از روش های تحصیلی در کشور اتریش به حساب می اید که برای خود آلمانی زبان ها هم روش محبوبی میباشد . این دوره ها تقریبا در اکثر رشته اراده شده و ورود به آن ها محدودیت سنی خاصی را ندارد ( بالای 18 سال ) . مهمترین لازمه ورود به اوسبیلدونگ در اتریش دارا بودن مدرک زبان آلمانی میباشد.

هزینه تحصیل در اتریش

هزینه تحصیل در اتریش

 هزینه های تحصیل در اتریش نسبت به کشورهای همرده آن بشدت مقرون به صرفه است . به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کششور اتریش در دانشگاه های دولتی آن بین ترمی 500 تا 1000 یورو و در دانشگاه های خصوصی آن بین ترمی 3 تا 10 هزار یورو تخمین زده میشود . هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش هم در دانشگاه های دولتی اتریش بین ترمی 500 تا 2000 یورو و در دانشگاه های خصوصی آن بین ترمی 5 تا 10 هزار یور میباشد .هزینه تحصیل در مقطع دکتری در اتریش هم شبیه به کارشناسی ارشد میباشد . برای دانشجویان بین المللی دکتری که دارای سابقه علمی خوبی هستند تحصیل در اتریش رایگان هم میتواند باشد . هزینه ویزای تحصیلی اتریش تنها به هزینه بیمه دانشجویی و هزینه تایید و تصدیق مدارک و هزینه ورودیه های سفارت محدود میشود .

کالج های برتر در اتریش

اگر به دنبال تحصیل در کالج های اتریش هستید این بدین معناست که شما قصد تحصیل در بازه زمانی کوتاه تر با هزینه های بیشتر را دارید . کشور اتریش معمولا در کالج های خود شما را برای تحصیل در دانشگاه ها آموزش میدهند پس به این کالج ها دوره های پیش آمادگی دانشگاهی میتوان گفت ما در این قسمت جدولی از برترین کالج های کشور اتریش فراهم نموده ایم و هزینه حدودی تحصیل در آنها را برشمردیم .

نام کالج میزان شهریه حدودی
کالج بین المللی کرومبوخ 30 هزار یورو
کالج بین المللی سنت گیلگن 25 هزار یورو
کالج فرانسه در وین 25 هزار یورو
کالج بین المللی آمادئوس 20 هزار یورو
کالج بین المللی سالزبورگ 20 هزار یورو
کالج بین المللی وین 20 هزار یورو
دانشگاه-های-برتر-در-اتریش

دانشگاه های برتر در اتریش

کشور اتریش برای تحصیل دانشجویان بین المللی شرایطی را فراهم نموده که دانشجویان علاوه بر تحصیل نسبتا رایگان در این کشور از امکانات بسیار با کیفیتی که دانشگاه های این کشور در اختیارشان قرار میدهد کمال لذت را برده و با آرامش به بهبود سطح علمی خود در این دانشگاه ها بپردازند . مدارک به شدت معتبری که دانشگاه های اتریش در اختیار دانشجویان قرار میدهند از دقدقه ی یافتن شغل در بازارهای جهانی کاسته و به بالا بردن کیفیت آموزش کمک نموده است. در زیر 10 دانشگاه برتر کشور اتریش را از لیست دانشگاه های اتریش به شما معرفی نموده و در مقاله ای جداگانه به تجزیه و تحلیل آنها خواهیم پرداخت ، در ضمن میتوان این 10 دانشگاه برتر را جزء لیست دانشگاه های رایگان اتریش دانست

رتبه کشوری نام دانشگاه / شهر Column 3
1 دانشگاه ملی وین 115
2 دانشگاه پلی تکنیک وین 507
3 دانشگاه اینسبورگ 549
4 دانشگاه صنعتی گراز 576
5 دانشگاه گراس 791
6 دانشگاه اقتصاد و تجارت وین 871
7 دانشگاه یوهانس کپلر لینز 922
8 دانشگاه منابع طبیعی و علوم زندگی وین 1443
9 دانشگاه کلاگنفورت 1450
10 علوم پزشکی وین 1481

بهترین رشته های دانشگاهی در اتریش

سوال در باره بهترین و برترین رشته های تحصیلی کشور اتریش جزء مهمترین سوالاتی است که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به اتریش باید به آن بیاندیشند . ورود به بازار کار بعد از فارغ التحصیلی یکی از شاخصه های مهم در قرار دادن نام یک رشته دربین بهترین رشته های دانشگاهی در اتریش میباشد .شرایط پذیرش در دانشگاه های اتریش به دانشجویان کمک میکند تا از میان برترین رشته ها یک رشته را برگزینند ، به طور کلی رشته های پزشکی و زیر گروه آن  مانند داروسازی ، دامپزشکی ، بیولوژی ، پرستاری و دندانپزشکی را میتوان در صدر این لیست یافت در ادامه نام رشته هایی مانند  مهندسی برق ، مهندسی کامپیوتر ، حقوق ، حسابداری و مدیریت مالی به چشم میخورد . کشور اتریش با دارا بودن ده ها دانشگاه برتر همه ساله خدماتی بی نظیر را در این رشته ها به دانشجویان بین المللی ارائه میدهد .

کار حین تحصیل در اتریش

قبل از اینکه به موضوع کار حین تحصیل در کشور اتریش بپردازیم بد نیست که به نرخ بیکاری در اتریش اشاره ای داشته باشیم ، طبق آخرین آمار از هر 100 نفر نیروی آماده به کار در کشور اتریش 96 نفر مشغول به کار هستند این یعنی نرخ بیکاری زیر 5 درصد در کشور اتریش ! وجود فرصت های شغلی گوناگون و شرایط انعطاف پذیر کارفرمایان در استخدام همه و همه دست به دست هم داده تا اتریش را از نظر شاخصه های بازار کاری در بین کشور های برتر جهان قرار دهد .یکی از مزایای تحصیل در اتریش این است که  تمام دانشجویان بین المللی در کشور اتریش میتوانند کار کنند ، به طور دقیق میزان کار ضمن تحصیل مجاز در کشور اتریش برای دانشجویان محصل در مقطع کارشناسی ماهیانه 40 ساعت و برای دانشجویان کارشناسی ارشد ماهیانه 80 ساعت میباشد . همچنین دانشجویان بین المللی در اتریش میتوانند ماهیانه 160 ساعت هم به کاآموزی مشغول شوند . کار دانشجویی در اتریش در تمامی شهر ها وجد دارد و دانشجویان برای یافتن کار دانشجویی در کشور اتریش کار سختی را در پیش رو نخواهند داشت .

مراحل مهاجرت تحصیلی به اتریش

برای مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل شما باید قدم های پیش روی خود را به درستی و با صبر بردارید تا به نتیجه دلخواه خود دست یابید گام نخست برای مهاجرت تحصیلی به اتریش آموختن زبان خارجی است بسته به نوع مقطع تحصیلی شما و دانشگاه انتخابی شما این زبان میتواند متفاوت باشد به طور مثال برای مقطع کارشناسی و پایین تر حتما نیازمند آموختن زبان آلمانی در سطح قابل قبول هستید و برای کارشناسی ارشد میتوانید در اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی تحصیل نمایید این نکته را فراموش نکنید که برای کار و زندگی دانشجویی در اتریش به هر حال نیازمند آموختن زبان آلمانی خواهید بود پس چه بهتر که این زبان را در کشور خود با هزینه های مقرون به صرفه بیاموزید . گام دوم اخد پدیرش از دانشگاه ها و یا مراکز آموزشی کشور اتریش است ، برای اینکار نیاز دارید که مدارکتان به زبان آلمانی و یا انگلیسی ترجمه شده باشد . گام سوم اخد وقت تایید و تصدیق مدارک و سپس اخد وقت ویزای دانشجویی از سفارت کشور اتریش در تهران هست در این مرحله شما باید رزرو محل سکونت خود و همچنین بیمه نامه درمانی خود را از کشور اتریش تهیه فرمایید گام چهارم دریافت ویزا و خرید بلیط هواپیما به کشور اتریش است . ما در اینجا به صورت خلاصه و تیتر وار این مراحل را نام بردیم بدیهی است تک تک این مراحل دنیایی از تجربه را نیازمند است که اپلای یار به عنوان یار شما در ضمینه مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش در تمام طول این مسیر در کنار شما خواهد بود . تیم اپلای یار به پشتوانه مجور اعزام دانشجوی خود جز برترین موسسات اعزام دانشجو به کشور اتریش میباشد که دارنده صدها نمونه موفق پذیرش و ویزا در این ضمینه هست .

برای تحصیل در اتریش از کجا شروع کنیم ؟

ما در اپلای یار همواره در صدد بالا بردن کیفیت کار متقاضیان خود بوده ایم . از روز اولی که شما قصد تحصیل در کشور اتریش را در سر پرورانیده اید تا روزی که بلیط پرواز خود به مقصد اتریش را خریداری نمایید ما در کنارتان خواهیم بود . اپلای یار ضمن اخد صد در صد تضمینی پذیرش تحصیلی شما از برترین دانشگاه های دولتی کشور اتریش تمامی خدمات اخد روادید شما را با دقت و حوصله انجام داده و در تمام طول مسیر کنارتان ایستاده است .پس پذیرش دانشگاه های اتریش و اخذ ویزا با اپلای یار خواهد بود .

شما میتوانید از طریق تماس مستقیم با دفتر ما واقع در شهر تهران با شماره تماس 02187700913 و یا تکمیل فرم مشاوره تحصیلی با کارشناسان خبره اپلای یار در ارتباط باشید و تمامی سوالات خود را در مورد تحصیل در کشور اتریش و چگونگی اخد ویزای تحصیلی در کشور اتریش را از این کارشناسان بپرسید .

سوال های پر تکرار

به طور کلی ددلاین دانشگاه های اتریش به دو ددلاین اصلی تقسیم میگردند ددلاین تابستان و زمستان برای ورود به دانشگاه های اتریش در ترم تابستان از ابتدای ژانویه تا پایان ماه اپریل فرصت اخد پذیرش را خواهید داشت و برای ترم زمستان از نیمه جولای تا پایان نوامبر فرصت خواهید داشت

 بله اپلای یار دارای مجوز رسمی از سوی وزارت علوم ایران جهت اعزام دانشجو به کشور اتریش میباشد

 خیر ، مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی جزء اصلی ترین مدار شما خواهد بود

 نداشتن گپ تحصیلی و بالا نبودن سن بیش از 35 سال برای تحصیل در کارشناسی ارشد از نکات ضروری میباشد

بله ، همانند سایر روش ها در روش تحصیلی اتریش هم خدمات افتر ویزا به متقاضیان اپلای یار ارائه میگردد.

بله، تیم اپلای یار با کمک موسسات همکاری که در کشور اتریش دارد اقدام به خرید این بیمه دانشجویی به صورت قطعی برای متقاضیان خود کرده و این امر را تضمین مینماید .

 یکی از وظایف موسسه اعزام دانشجو به اتریش همین موضوع است که اگر بنا به هردلیلی موفق به حضور در دانشگاه در ددلاین اصلی نشدید تیم ما ضمن مکاتبه با دانشگاه اتریش اخذ پذیرش تحصیلی اتریش را متوقف نگرداند و این پذیرش را بدون هزینه تمدید نماید .