تحصیل در فرانسه

این شما و این هم کشور شش ضلعی یعنی فرانسه . تحصیل در فرانسه به لطف برخورداری از دانشگاه های تراز اول و سیستم یکپارچه آموزشی که این کشور دارد همواره از محبوبترین کشورها جهت تحصیلی بوده و در طول سال ، صدها نفر بار سفر یه این سرزمین رویایی را در جهت تحصیل میبندند .

کشور فرانسه یک کشور فراقاره ای در اروپای غربی است که از جنوب با اسپانیا ، از شرق با ایتالیا و سوئیس و آلمان و لوکزامبورگ و بلژیک و از جنوب با مناکو هم مرز است . فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپاست و سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا به حساب می آید . فرانسه با جمعیتی حدود 68میلیون نفر دومین کشور پرجمعیت در اتحادیه اروپاست .

اگر شما هم قصد تحصیل در فرانسه را دارید و میخواهید با شرایط تحصیل در این کشور آشنا شوید ما در این مقاله اطلاعات دقیقی ا به شما خواهیم داد .

شما در این مقاله از اپلای یار با شرایط زندگی دانشجویی در فرانسه و شرایط تحصیل در آنجا به صورت کامل آشنا خواهید شد و به راه های رسیدن به ویزای تحصیلی پی خواهید برد در ادامه به شما یادآور میشویم که هر لحظه میتوانید از طریق تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت با کارشناسان اپلای یار در ارتباط باشید و پاسخ تمامی سوالات را به صورت تخصصی دریافت نمایید .

آنچه در این مقاله می خوانید

  • شرایط کلی تحصیل در فرانسه

  • مدرک زبان مورد نیاز جهت تحصیل در فرانسه

  • شرایط پذیرش با مدرک دیپلم در فرانسه

  • هزینه تحصیل در فرانسه

  • کار حین تحصیل در فرانسه

  • دانشگاه های برتر فرانسه

  • کالج های برتر فرانسه

  • بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه

  • مراحل مهاجرت تحصیلی به فرانسه

  • برای تحصیل درفرانسه از کجا شروع کنیم ؟

شرایط تحصیصیل در فرانسه

شرایط کلی تحصیل در فرانسه

شرایط مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل سال به سال در حال جذاب تر شدن است . شرایط ویزای تحصیلی به نحوی است که شما با در دست داشتن کارت اقامت یکساله این کشور میتوانید به تمام کشور های حوزه شنگن بدون محدودیت ویزا سفر داشته و از زندگی در یکی از نخبه پرور ترین کشورهای تاریخ اروپا لذت ببرید . تحصیل یکی از راه های ارزان مهاجرت به کشور فرانسه است زیرا آموزش به زبان فرانسوی رایگان بوده و دانشجویان میتوانند دوره های زبان فرانسوی را در این کشور پشت سر بگزارند و سپس وارد دانشگاه گردند .

شرایط تحصیل در کالج های فرانسه

کالج های فرانسه ارائه دهنده دوره های زبان فرانسوی در این کشور هستند . تنها راه تحصیل رایگان  به زبان فرانسوی است که آن هم باشرکت در کالج های دوره زبان در این کشور محقق میگردد . سطح زبان آموزشی در این دوره ها از A1  شروع و تا C1  ادامه میابد . دانشجویان پس از اخذ مدرک C1  ویا B2 زبان فرانسوی میتوانند مستقیما به دانشگاه های دولتی کشور فرانسه ورود پیدا کنند .  پس اگر شما بدنبال تحصیل بدون مدرک زبان هستید  کالج های فرانسه میتواند بهترین پیشنهاد برای شما باشد .

شرایط تحصیل کارشناسی در فرانسه

امروزه با توجه به گوناگونی رشته های مقطع کارشناسی ، این مقطع در فرانسه دارای محبوبیت بسیار زیادی بین دانشجویان بین المللی است . به طور کلی تحصیل لیسانس هم به زبان فرانسوی ( حداقل مدرک B2  ) و هم به زبان انگلیسی ( آیلتس آکادمیک 6.5 به بالا ) امکان پذیر است . تفاوت بین انگلیسی زبان بودن آموزش با فرانسوی زبان بودن آن در پرداخت شهریه می باشد . بدیهی است که در دانشگاه های انگلیسی زبان شما باید شهریه قابل توجهی را به دانشگاه پرداخت نمایید پس اگر برای شما اهمیت دارد و بدنبال دانشگاه های رایگان فرانسه هستید بهتر است بدنبال یادگیری زبان فرانسوی باشید . بهترین سن برای اپلای فرانسه در این مقطع 18 تا 25 سال است .

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه

یکی از آپشن های تحصیلی کارشناسی ارشد در فرانسه این است که دولت به شما پس از فارغ التحصیلی 2 بازه شش ماهه فرصت برای پیدا کردن شغل مناسب میدهد .

در سال های اخیر تعداد دانشگاه های انگلیسی زبان فرانسه رشد چشم گیری داشته ، از این رو بسیاری به سمت این کشور آمده تا بتوانند برای آینده خود در یکی از دانشگاه های سطح بالای اروپا برنامه ریزی نمایند . همچنین تحصیل در فوق لیسانس در کشور فرانسه به زبان فرانسوی هم امکان پذیر میباشد ( به شرط دارا بودن حداقل مدرک  B2  زبان فرانسه ) ، یکی از آپشن های تحصیلی کارشناسی ارشد در فرانسه این است که دولت به شما پس از فارغ التحصیلی 2 بازه شش ماهه فرصت برای پیدا کردن شغل مناسب میدهد . مدرک زبان برای تحصیل در فرانسه در سطح کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی حداقل آیلتس 7 آکادمیک می باشد . بهترین بازه سنی هم برای این دوره سن 22 تا 30 سال است .

شرایط تحصیل دکتری در فرانسه

طول تحصیل دکتری در این کشور بین 4 تا 5 سال میباشد و شرایط سنی خاصی برای محصلین وجود ندارد .

مزایای تحصیل دکتری
امکان اخذ بورسیه
پرداخت حقوق مناسب برای دانشجویان دکترا
 تحصیل به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی
در صورت اخذ بورسیه کامل ( فول فاند) فرمت ویزا کاری خواهد بود

شرایط تحصیل پزشکی در فرانسه

بهترین دانشگاه های پزشکی در فرانسه امکان تحصیل رایگان پزشکی را برای دانشجویان بین المللی داده به زبان فرانسوی را فراهم کرده است. طول دوره پزشکی و یا دندانپزشکی در کشور فرانسه بین 8 تا 12 سال میباشد . شرایط تحصیل پزشکی در این کشور چندان آسان هم نیست به طور کلی دانشجویان پس از گذراندن دوره PCEM  و پس از آن دوره DCEM  تازه وارده دوره تخصص پزشکی میشوند که دوره اول ممکن است تا 3 سال و دوره دوم تا 4 سال به طول بیانجامد و در نهایت دوره تخصص هم بین 4 تا 6 سال به طول میانجامد .همچنین تحصیل در این دوره ها نیازمند قبولی در آزمون های ورودی دانشگاه ها هم می باشد . نکته مهم در پزشکی کشور فرانسه برخورداری از سطح زبان C1  فرانسوی است .

مدرک زبان مورد نیاز جهت تحصیل در فرانسه

اگر بدنبال تحصیل در فرانسه بدون مدرک زبان هستید شما میتوانید از کالج های فرانسه پذیرش دوره زبان گرفته و مدرک زبان فرانسوی خود را در فرانسه اخذ نمایید ، تحصیل در کارشناسی و کارشناسی ارشد هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی امکان پذیر است . سطح مورد نیاز زبان فرانسه حداقل B2  و زبان انگلیسی حداقل آیلتس 6.5 آکادمیک می باشد . برای دکتری هم میتوانید به هر دو زبان تحصیل نمایید . یک خبر خوب : تحصیل در این کشور رایگان است البته فقط به زبان فرانسوی ! پس بهتر است برای راحت کردن مهاجرت برای خود اقدام به یادگیری زبان فرانسوی کنید .

شرایط پذیرش با مدرک دیپلم در فرانسه

کسانی که دیپلم دارند دو راه پیش روی خود دارند راه اول اینکه از کالج های فرانسه اقدام به اخذ پذیرش کنند ( دوره زبان )  و از این طریق به ویزای تحصیلی دست یابند. یا اینکه در دانشگاه های کشور این گشور با مدرک زبان فرانسوی و یا انگلیسی در مقطع کارشناسی شروع به تحصیل نمایند . لازم به ذکر است محدوده سنی این افراد نباید بیش تر از 25 سال باشد .

تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در فرانسه

هزینه تحصیل در مقطع کالج

  • بین ۴- ۸ هزار

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی

  • بین ۳- ۱۰ هزار

مقطع کارشناسی ارشد

  • بین ۳-۲۰ هزار

لازم به ذکر است دانشگاه های دولتی شهریه معقولی بین 200 تا 1000 یورو در سال را دارند به این عدد میتوان متوسط هزینه زندگی در فرانسه یعنی سالی 12000 یورو را اضافه نمود . این عدد هم مثلا در مورد شهری مثل پاریس ممکن است تا سالی 16000 یورو هم بالا برود . پس لازم است اینجا به این نکته اشاره کنیم که تحصیل در پاریس خرج زیادی برای شما خواهد داشت !

کار حین تحصیل در فرانسه

دانشجویان بین المللی در کشور فرانسه همانند سایر کشور های اروپایی اجازه کار دانشجویی ماهیانه 80 ساعت یعنی هفته ای 20 ساعت را در ویزای خود دارند . برای یافتن کار دانشجویی در فرانسه شما نیازمند یادگیری زبان فرانسه آن هم در سطح مطلوب هستید . سطحی بالاتر از B2  زبان فرانسه . زیرا که تمامی مردم این کشور زبان رسمی و اولشان فرانسوی است و کمتر کسی را پیدا میکنید که با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشد . فرصت های شغلی بزرگ و کوچکی برای دانشجویان همواره در فرانسه مهیاست . یک دانشجو با کار دانشجویی در فرانسه میتواند بخش مهمی از هزینه های زندگی خود را جبران نماید .

دانشگاه های برتر فرانسه

دانشگاه های برتر فرانسه

در حال حاظر حدود 300.000 دانشجوی بین المللی در بهترین دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل هستند . این یعنی دانشگاه های برتر کشور فرانسه توانسته اند در میان علاقه مندان به دنیای علم جای خود را باز کنند . ما در اینجا 7 تا از بهترین دانشگاه های فرانسه را با رنکینگ QS آنها در قالب یک جدول به شما نمایش داده ایم :

رتبه نام دانشگاه رتبه QS
1 دانشگاه PSL 52
2 دانشگاه اکول پلی تکنیک 61
3 دانشگاه سوربن 83
4 دانشگاه پاریس 275
5 دانشگاه پانتئون سوربن 287
6 مدرسه نرمال عالی پاریس ساکلی 291
7 مدرسه نرمال عالی لیون 161
کالج های برتر فرانسه

کالج های برتر فرانسه

در میان کالج هایی که دوره زبان فرانسوی را در کشور فرانسه ارائه میدهند نام چند کالج بین المللی به چشم میخورد این کالج ها بدلیل سطح بالای آموزشی که ارائه میدهند همه ساله میزبان دانشجویان علاقه مند به یادگیری زبان فرانسوی از گوشه و کنار دنیا هستند . ما در زیر لیستی از 7 کالج برتر کشور فرانسه برایتان تهیه نموده ایم که دیدن آن خالی از لطف نیست .

رتبه نام کالج
۱ کالج زبان برلیتز فرانسه(Berlitz College)
۲ کالج آیلانس فرانسیس(Alliance Francaise)
۳ کالج فرانس لانگ(France Langue)
۴ کالج ACCORD
۵ کالج یوروسنتر(Eurocenters)
۶ کالج لیون بلو(Lyon bleu)
۷ کالج زبان آزورلینگوا (Azurlingua)

بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه

بزرگترین دغدغه یک دانشجوی بین المللی که هدف تحصیل در کشور فرانسه را در سر خود میپروراند یافتن بهترین رشته است . زبرا که یافتن بهترین رشته میتواند به یافتن کار پس از تحصیل به شدت کمک نماید و پس از اشتغال به کار و پرداخت مالیات ها اقدام به اخذ اقامت دائم و در نهایت پاسپورت این کشور نماید

رشته حقوق در فرانسه بدون شک محبوب ترین رشته در این کشور است زیرا که اغلب مردم کشور فرانسه را مهد تدوین حقوق در دنیا میدانند . تحصیل در این رشته به زبان فرانسوی میتواند کمک زیادی به یافتن بازارهای کاری مرتبط با این رشته در این کشور نماید . رشته بعدی رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی است . تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی همواره در لیست محبوب ترین رشته ها در فرانسه قرار داشته و در طول سال پای علاقمندان به این حوزه را به کشور فرانسه باز میکند . رشته های فنی مهندسی هم کماکان در صدر لیست بهترین رشته ها در فرانسه قرار دارد رشته هایی مثل مهندسی کامپیوتر ، مهندسی مکانیک ، مهندسی برق و حوزه آی تی و… دانشگاه های کشور فرانسه همواره از اساتید برجسته ای در ضمینه رشته های مدیریتی بهره میبرند و تحصیل در رشته مدیریت میتواند نیزیک روش تحصیلی جذاب باشد از دیگر رشته های برتر در کشور فرانسه میتوان به حسابداری ، بیوشیمی ،هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی اشاره کرد .

مراحل مهاجرت تحصیلی به فرانسه

برای مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل بهتر است تمامی چالش های زندگی دانشجویی در فرانسه را بررسی کرده و با ذهنی باز و آرام تصمیم به مهاجرت  بگیرید.مثلا شما در این مرحله باید بدانید تحصیل در این کشور بدون مدرک زبان عملا شدنی نیست پس گام نخست شما آموختن یک زبان خارجی جدید است . بهتر است که این زبان ، زبان فرانسوی باشد اگر زبان انگلیسی را برگزیده اید هم مشکل خاصی نخواهید داشت و حتی میتوانید این مرحله از آموزش را در کشور فرانسه بگذرانید ، گام بعدی شما ترجمه مدارک  سپس اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دلخواهتان می باشد . پس از دریافت نامه پدیرش باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید . نامه تمکن مالی از مهمترین مدارک در این بخش است . شما باید از تمکن مالی بین 8 تا 12 هزار یورو برخوردار باشید و بتوانید از پس هزینه های زندگی در کشور فرانسه برایید . گام آخر دریافت ویزا و تهیه بلیط هواپیما به مقصد کشور فرانسه است .

آیا پس از مهاجرت تحصیلی میتوان در فرانسه ماند ؟

برای ماندن در کشور فرانسه دولت به شما چند ماهی فرصت یافتن شغل میدهد ، پس از اشتغال به کار با ویزای جدید کاری این امکان برای شما وجود خواهد داشت .

تحصیل در فرانسه

رای تحصیل درفرانسه از کجا شروع کنیم ؟

ما در اپلای یار همواره در صدد بالا بردن کیفیت کار متقاضیان خود بوده ایم . از روز اولی که شما قصد تحصیل در کشور فرانسه را در سر پرورانیده اید تا روزی که بلیط پرواز خود به مقصد فرانسه را خریداری نمایید ما در کنارتان خواهیم بود . اپلای یار ضمن اخذ صد در صد تضمینی پذیرش تحصیلی شما از برترین دانشگاه های دولتی کشور تمامی خدمات اخد روادید شما را با دقت و حوصله انجام داده و در تمام طول مسیر کنارتان ایستاده است . شما میتوانید از طریق تماس مستقیم با دفتر ما واقع در شهر تهران با شماره تماس 02187700913 و یا تکمیل فرم مشاوره تحصیلی با کارشناسان خبره اپلای یار در ارتباط باشید و تمامی سوالات خود را از این کارشناسان بپرسید . مهمترین نکته در تجربه کار شما با اپلای یار تضمینی بودن تمامی خدمات ماست .

سوال های پر تکرار

دانشگاه پاریس ساکلی دانشگاه کلاود برنارد لیون ، دانشگاه اکس مارسی ، دانشگاه سوربون و دانشگاه بوردو

هرچه سن شما کمتر باشد مهاجرت برای شما راحت تر خواهد بود پس بهترین سن زیر 25 سالگی است

بله ، پس از کسر اپلیکیشن فی و هزینه بیمه دانشجویی شما

بله به صورت کامل این خدمات توسط تیم اپلای یار ارائه میگردد

کارت اقامت شما معمولا یکساله و قابل تمدید و تغییر است.