مهاجرت تحصیلی به کانادا همواره یکی از محبوبترین روشهای مهاجرتی بین متقاضیان مهاجرت به این کشور به حساب می آید. ویزای تحصیلی کانادا از معتبرترین ویزا های تحصیلی بین کشورهای دنیا قلمداد میگردد . کانادا به لطف برخورداری از دانشگاه های معتبری که دارد همواره در راس انتخاب نخبه های ایرانی قرار دارد زیرا بورسیه کانادا یک بورسیه جذاب برای نخبگان به حساب می آید شرایط بورسیه تحصیلی کانادا آنقدری جذاب هست که افرادی که رزومه بسیار قوی علمی و معتبری دارند مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را جزء اولویت های خود قرار میدهند .

این شما و این کشور بهشت اقیانوس یعنی کانادا . کشور کانادا با جمعییتی حدود 39 میلیون نفر تنوع های نژادی زیادی را در خود گنجانیده است زیرا که که این کشور یکی از مهاجرتی ترین کشور ها در دنیاست . کانادا که در شمال قاره آمریکای شمالی واقع شده است ، از شرق تا اقیانوس اطلس ، از غرب تا اقیانوس آرام ، از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی و از جنوب تا ایالات متحده آمریکا وسعت دارد . کانادا دومین کشور پهناور جهان از نظر مساحت است که بخش عمده ای از آن در یخ های قطبی محاسره شده است .

اگر شما هم بدنبال آگاهی از شرایط اخد پذیرش تحصیلی این کشور هستید و میخواهید از هزینه هاو شرایط این روش سر در بیاورید با ما همراه باشید تا شما را با صفر تا صد اقامت تحصیلی کشور کانادا آشنا کنیم . شما در هر لحظه میتوانید از طریق تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت با کارشناسان اپلای یار در ارتباط باشید.

آنچه در این مقاله می خوانید

  • شرایط تحصیل در کانادا

  • هزینه تحصیل در کانادا

  • دانشگاه های برتر کشور کانادا

  • کالج های برتر کشور کانادا

  • مدارس برتر کشور کانادا

  • مدرک زبان مورد نیاز جهت تحصیل در کانادا

  • بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

  • دریافت فاند ( بورسیه ) برای تحصیل در کانادا

  • آزمون های ورودی دانشگاه های کانادا

  • کار حین تحصیل در کانادا

  • مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

  • برای تحصیل در کانادا از کجا شروع کنیم ؟

تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در کانادا

به طور کلی شرایط رفتن به کانادا برای تحصیل برای همگان فراهم است فقط کافی است از پیش نیاز های مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل آشنا شوید تا با قدرت پا در این عرصه بگزارید . مهاجرت تحصیلی به کانادا در سطح دبستان هم امکان پذیر است . تحصیل دبیرستان در کانادا همان قدر محبوب است که تحصیل لیسانس در کانادا و تحصیل فوق لیسانس در آن محبوبیت دارد . از مزایای این روش میتوان به سطح بالای آموزشی در این کشور و وجود بازار کار مطلوب در آن نام برد . اگرچه هزینه این روش در کانادا به نسبت بالاست اما این هزینه زمانی ارزش خود را نشان میدهد که به کیفیت آموزش در کانادا بیاندیشیم .

شرایط تحصیل دبستان در کانادا

تحصیل در دبستان های کانادا در بین خانواده هایی که فرزندانشان زیر 12 سال سن دارند همواره از محبوبیت خاصی برخوردار بوده. نکته ای که کانادا را از سایر کشور ها متمایز میکند امکان اپلای تحصیلی کانادا در مقطع دبستان است . اگر شما برای فرزند بین 7 تا 12 سال خود از دبستان های خصوص و یا دولتی کانادا اقدام به اخذ پذیرش نمایید به راحتی میتوانید به عنوان قیم قانونی فرزند خود به کانادا سفر کنید و ویزای گاردین یا سرپرستی کانادا را دریافت نمایید به طور کلی هزینه شهریه دبستان های کانادا رقمی بین 10 تا 15 هزار دلار کانادا می باشد .

شرایط تحصیل دبیرستان در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند یکی از رایج ترین روش های مهاجرتی برای خانواده هایی است که فرزندانشان زیر سن قانونی یعنی 18 سال قراردارند .بدین شکل که یکی از والدین میتواند به صورت همزمان با ویزای فرزند خود ویزای همراه او را اخذ نماید و در طول مدت تحصیل در کنار فرزند خود از زندگی در کانادا لذت ببرد . نظام آموزشی یکپارچه و متمرکز کانادا فرصت خوبی را برای فرزندان شما طراحی کرده که در کنار یادگیری زبان انگلیسی در کانادا بتوانند دیپلم خود را از یکی از با کیفیت ترین نظام های آموزشی در دنیا اخذ نمایند . به طور کلی هزینه شهریه دبیرستان های کانادا از سالی 10 هزار دلار کانادا در مدارس دولتی شروع شده و تا سالی 30 هزار دلار کانادا ممکن است در مدارس خصوصی شهریه مورد نیاز باشد . همچنین مدارس شبانه روز هم در کانادا وجود دارند که هریه آن ها ممکن است تا سالی 80 هزار دلار کانادا هم بالا برود .

شرایط تحصیل کالج در کانادا

یکی از راه های دریافت اقامت کانادا از طریق اخذ پذیرش از کالج های کاناداست . هزینه کالج در کانادا نسبت به دانشگاه پایین تر بوده. رشته های کالج در کانادا از گوناگونی بسیار زیادی برخوردار هستند و میتوان گفت از رشته های هنری گرفته تا رشته های تخصصی فنی در آن ها یافت میشود .

شرایط تحصیل کالج در کانادا
طول دوره:    معمولا یکسال
زبان:           حداقل آیلتس 5
سن:            بین ۱۸ تا ۴۰ سال

شرایط تحصیل کارشناسی در کانادا

اگر آخرین مدرک تحصیلیتان دیپلم است باید بدانید برای تحصیل در مقطع لیسانس در کشور کانادا نیازمند اخذ مدرک آیلتس با حداقل سطح 6 آکادمیک میباشید . معدل دیپلم شما تاثیر به سزایی در بالابردن شانس اخذ پذیرش شما دارد . تحصیل کارشناسی در بعضی از دانشگاه ها بدون مدرک زبان تنها با شرکت در دوره زبان آنها هم فراهم است . دانشگاه های کانادا بدون مدرک زبان معمولا در این سطح ممکن است به شما پذیرش دهند اما شانس دریافت ویزای تحصیلی کمی برای شما پایین تر خواهد بود صد البته دانشگاه های معتبر کانادا یکی از پیش نیازهایشان قطعا مدرک آیلتس شما خواهد بود . این دوره معمولا 4 سال به طول خواهد انجامید .

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

رشته های مقطع فوق لیسانس کانادا از گوناگونی بسیار زیادی برخوردار هستند . دوره های کارشناسی ارشد در کانادا معمولا 3 یا 4 ترمه میباشند که مهمترین شرط حضور در آن ها برخورداری از سطح زبان انگلیسی مطلوب یعنی حداقل آیلتس 6.5 آکادمیک به بالا است . اگر شما هم مدرک کارشناسی خود را از یکی از دانشگاه های مورد تایید ایران دریافت نموده اید و معدل لیسانستان بالا 14 میباشد میتوانید برای دانشگاه کانادا اپلای کنید .

فول فاند ارشد کانادا

فول فاند ارشد کانادا یکی دیگر از روش هایی است که در آن دانشگاه تمام هزینه های تحصیل شما را پرداخت خواهد نمود . معدل لازم برای بورسیه کانادا معدل الف یا همان بالای 18 میباشد علاوه بر آن نوع دانشگاه لیسانس شما و همچنین سطح علمی شما تاثیر بسزایی در اخذ بورسیه کارشناسی ارشد در کانادا برای شما خواهد داشت . داشتن مقالات بین المللی معتبر هم امتیاز خوبی محسوب میشود و همچنین نمره آیلتس بالای 7 . به هر حال بورسیه در مقطع ارشد همواره در بین دانشگاه های معتبر این کشور وجود داشته و خواهد داشت که میتواند هزینه فوق لیسانس کانادا را ناچیز نماید .

فول فاند کانادا

شرایط تحصیل دکتری در کانادا

بیشترین میزان اخذ بورسیه فول فاند کانادا در مقطع دکتری است . محدودیت سنی در این مقطع وجود ندارد و حتی اگر سن شما بالای 40 سال هست میتوانید به این روش بیاندیشید . برای تحصیل دکترا در کانادا نیازمند داشتن مدرک زبان حداقل آیلتس 7 آکادمیک خواهید بود همچنین معدل کارشناسی ارشد شما و مقالات چاپ شده در ژورنال های بین المللی به نام شما میتواند شما را در یافتن سوپروایزر در کانادا یاری نماید . طول این دوره بین 4 تا 6 است و هزینه آن میتواند تا سالیانه 30 هزار دلار کانادا بالا برود . داشتن انگیزه نامه و توصیه نامه از اساتید میتواند تاثیر بسزایی روی پرونده شما بگزارد .

شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های کانادا در رشته پزشکی کاری بسیار دشوار است اما نشدنی نیست ! اکثر دانشگاه های معتبر پزشکی در کانادا دارای آزمون ورودی میباشند و شرط معدل معمولا بالا 19 برای ورود به این دانشگاه هاست هزینه تحصیل پزشکی در کانادا ممکن است تا سالی 130 هزار دلار کانادا بالا رود که میتواند برای ایرانیان به صرفه نباشد به همین خاطر است که اکثر ایرانیان تحصیل در رشته های پیراپزشکی را در کانادا انتخاب میکنند .تحصیل پزشکی هم به زبان فرانسه و هم به زبان انگلیسی در این کشور امکان پذیر است .

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در این کشور بسته به نوع رشته انتخابی شما و مقطع شما متغیر خواهد بود . نکته ای که باید بدانید این است که تمامی دانشگاه های کانادا از دانشجویان بین المللی شهریه دریافت میکنند و فقط در مواردی استثنا امکان گرفتن بورسیه وجود خواهد داشت. با نگاهی باز به آن خواهیم پرداخت .

هزینه تحصیل در دبستان

  • مدارس دولتی ازسالی 8 هزار دلار کانادا

  • مدارس شبانه روزی ( بردینگ) تا سالیانه 35 هزار دلار کانادا  ممکن است بالا برود .

هزینه تحصیل در دبیرستان

  • دبیرستان های دولتی از سالی 10 تا 20 هزار دلار کانادا

  • دبیرستان های خصوصی از سالی 15 تا 30 هزار دلار کانادا

  • دبیرستان های شبانه روزی از سالی 60 تا 100 هزار دلار کانادا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی

  • سالیانه بین 15 تا 30 هزار دلار کانادا

این شهریه ها بسته به نوع رشته انتخابی شما ، شهری که دانشگاه در آن واقع شده است و نوع دانشگاه شما میتواند متغییر باشد

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

  • سالیانه بین 12 تا 40 هزار دلار کانادا

این شهریه ها بسته به نوع رشته انتخابی شما ، شهری که دانشگاه در آن واقع شده است و نوع دانشگاه شما میتواند متغییر باشد.

دانشگاه های برتر کانادا

دانشگاه های برتر کشور کانادا

کشور کانادا به لطف داشتن سیستم آموزشی کاملا پیشرفته از برترین و به روز ترین متد های آموزشی همواره بهره میبرد در میان دانشگاه های این کشور نام چند دانشگاه در سرتا سر جهان زبان زد است در زیر لیستی از اسامی این دانشگاه ها همراه درصد دانشجویان محصل خارجی در آن ها برای شما ترتیب داده ایم :

رتبه نام دانشگاه درصد دانشجویان بین المللی %
۱ دانشگاه تورنتو 19 %
۲ دانشگاه مک گیل 28 %
۳ دانشگاه بریتیش کلمبیا 30 %
۴ داننشگاه آلبرتا 26 %
۵ دانشگاه مونترال 23 %
۶ دانشگاه مک مستر 16%
۷ دانشگاه واترلو 18 %
۸ دانشگاه وسترن 17 %
۹ دانشگاه کلگری 19 %
۱۰ دانشگاه اتاوا 18 %
کالج هاب برتر کانادا

کالج های برتر کشور کانادا

آموزش های شغلی و کاربردی یکی از محور های فعالیت کالج ها در کاناداست . میزان شهریه و هزینه تحصیل کمتر نسبت به دانشگاه ها و همچنین اعتبار مدرک این کالج ها از جمله عواملی است که یک دانشجو کالج در کانادا را انتخاب مینماید در زیر لیستی از بهترین کالج های کانادا را برای شما آماده ساخته ایم :

رتبه نام کالج
۱ کالج سلکرک
۲ کالج کانستوگا
۳ کالج لویالیست
۴ کالج لمبتون
۵ کالج داگلاس
۶ کالج هامبر
۷ کالج سنتنیال
۸ کالج جورج براون

مدارس برتر کشور کانادا

در میان مدارس کشور کانادا برای تحصیل نام چند مدرسه به چشم میخورد که در سالیان اخیر به واسطه شرایط تحصیلی و زیرساختی که برای دانش آموزان فراهم نموده اند شهرت جهانی پیدا کرده اند ما در زیر لیستی از آنها برای شما تهیه کردیم که دیدن آن را به شما پیشنهاد میدهیم .

رتبه نام مدرسه
۱ Toronto French School (TFS)
۲ Lakefield College School
۳ Trafalgar Castle School
۴ Merrick Preparatory School
۵ Trinity College School
۶ The Clover School
۷ Bronte College
۸ Royal Crown School
۹ Pickering College
۱۰ Branksome Hall

مدرک زبان مورد نیاز جهت تحصیل در کانادا

برای تحصیل در دبستان تا دبیرستان دانش آموزان نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر ندارند ، برای شرکت در کالج های کانادا حداقل نیاز به ارائه سطح 5.5 آکادمیک آزمون آیلتس و یا مدرکی معادل آن است . مدرک زبان مورد نیاز برای کارشناسی حداقل آیلتس 6.5 یا معادل آن و برای کارشناسی ارشد حداقل آیلتس 7 آکادمیک مورد نیاز است

آزمون های رایج زبان برای تحصیل در کانادا

آزمون های زبان انگلیسی

  • آیلتس

  • تافل

  • دولینگو

آزمون های زبان فرانسوی

  • Test de connaissance du français

  • Test d’évaluation de français

بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

قطعا انتخاب رشته مناسب مهمترین کاری است که یک دانشجو میتواند انجام دهد زیرا انتخاب رشته ارتباط مستقیمی با جذب شدن یک دانشجو در بازارهای کاری در زمان فارغ التحصیلی اوست ما در جدول زیر سعی کردیم برترین رشته های هر گروه را به تفکیک برای شما نام برده تا با خیالی آسوده به مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا بیاندیشید

گروه فنی مهندسی گروه پزشکی سایر گروه ها
مهندسی کامپیوتر دندانپزشکی مدیریت پروژه
مهندسی معماری پزشکی طراحی لباس
مهندسی عمران داروسازی حقوق
مهندسی مکانیک پرستاری زبان شناسی
مهندسی محیط زیست روانشناسی روابط عمومی
هوش مصنوعی مامایی جامعه شناسی
مهندسی صنایع علوم آزمایشگاهی هنر

 فاند ( بورسیه ) برای تحصیل در کانادا

  • نمرات بسیار بالایی در مقطع قبلی (معدل الف یعنی بالای 18 )

  • سطح زبان بالا و نمره خوب در مدرک زبان

  • پشتوانه علمی قوی( دارای چندین مقاله معتبر تالیف کرده)
  • برگزاری مصاحبه موفق با استاد دانشگاه هدف

علاقه مندان به اخذ فاند و یا فول فاند کانادا میتوانند همزمان با شروع سال تحصیلی در کانادا اقدام به مکاتبه با اساتید دانشگاهی کنند تا شانس خود را در این باره محک بزنند .

آزمون های ورودی دانشگاه های کانادا

جهت شرکت در برخی از رشته ها و در برخی از دانشگاه ها نیاز به قبولی در آزمون ورودی آن دانشگاه هاست به عنوان مثال برای شرکت در رشته حقوق در تمام مقاطع نیازمند قبولی در آزمون LSAT  میباشید و برای شرکت در رشته پزشکی و کادر درمان نیازمند قبولی در آزمون MCAT  میباشید .برای رشته های حوزه مدیریتی و اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر معمولا نیازمند قبولی در آزمون GMAT  می باشید . از دیگر آزمون ها میتوان به GRE – SAT – PTE  اشاره نمود.

آزمون های ورودی دانشگاه های کانادا

کار حین تحصیل در کانادا

دانشجویان خارجی در کشور کانادا همانند سایر کشور ها اجازه دارند در اوقات فراغت خود به میزان 20 ساعت در هفته کار قانونی انجام دهند تا بتوانند بخشی از هزینه های زندگی خود را در کانادا تامین نمایند . همچنین کارفرمایان مجاز به عقد قرارداد با دانشجویان ماکزیمم 80 ساعت در ماه میباشند و میتوانند آنها را تحت تکفل بیمه شغلی قراردهند.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

نخستین مرحله در مهاجرت به این روش یادگیری زبان انگلیسی است پس از آن نوبت به تهیه مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی و قبل از آن دریافت پذیرش از مراکز علمی کانادا است.بعد ترجمه مدارک شخصی و تحصیلی خود و سپس اقدام به درخواست پذیرش تحصیلی میباشد پس از دریافت نامه پذیرش و پرداخت شهریه ، نوبت به سابمیت برای ویزای تحصیلی میرسد و پس از آن انگشت نگاری و انتظار جهت دریافت نامه درخواست اصل پاسپورت ، سپس پیکاپ پاسپورت و دریافت ویزا و بعد هم خداحافظی از دوستان و خانواده و خرید بلیط هواپیما !

مراحل مهاجرت به کانادا

آیا پس از مهاجرت تحصیلی میشود در کانادا ماند ؟

قطعا اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارید این سوال در ذهن شما هم به وجود آمده است . پاسخ این سوال بله است اما در شرایطی که بتوانید از کارفرمایی داخل کانادا جاب آفر گرفته و تاییدیه اداره کار کشور کانادا را اخذ نمایید سپس میتوانید درخواست تغییر ویزای تحصیلی به کاری را در اداره مهاجرت کانادا ثبت نمایید و به دریافت اقامت دائم این کشور بیاندیشید.

تحصیل در کانادا

با توجه به تمامی اطلاعات دقیقی که در این مقاله تیم اپلای یار در اختیارتان قرار داد ، اگر بابت دریافت ویزای تحصیلی کشور کانادا کماکان دغدغه مند هستید جای هیچگونه نگرانی نیست . تیم اپلای یار به واسطه سال ها تجربه موفق در کسب پذیرش و ویزای تحصیلی و با اتکا به دانش فنی و علمی کارشناسان ارشد خود در تمام طول این مسیر در کنار شما خواهد بود تا علاوه بر اخذ پذیرش تضمینی دانشگاه ها و کالج های کشور کانادا به شما در دریافت ویزای تحصیلی کمک نماید.

شما میتوانید از طریق تماس مستقیم با دفتر ما واقع در شهر تهران با شماره تماس 02187700913 و یا تکمیل فرم مشاوره تحصیلی با کارشناسان خبره اپلای یار در ارتباط باشید. مهمترین نکته در تجربه کار شما با اپلای یار تضمینی بودن تمامی خدمات ماست زیرا که مجموعه اپلای یار نماینده رسمی بیش از 160 مرکز آموزشی از مدرسه گرفته تا دانشگاه در داخل ایران میباشد.

سوال های پر تکرار

بله واریز شهریه یکساله در هنگام اخذ پذیرش شانس ویزای شما را هم افزایش میدهد

معمولا آفیسر پرونده به مبلغ شهریه پرداختی شما هم نیم نگاهی دارد پس بهتر است دنبال ارزانترین ها نباشید

شهرهایی مثل ونکوور ، مونترال ، تورتو و ادمونتون از بهترین شهر های کانادا برای تحصیل هستند

معمولا مدت اعتبار ویزای تحصیلی شما بستگی به طول دوره انتخابی شما دارد و بر همان اساس است

هزینه ویزای دانشجویی 235 دلار کاناداست که 150 دلا اپلیکیشن فی و 85 دلار بایومتریک فی پرونده است.