این شما و این هم تحصیل در مجارستان یکی از جذاب ترین کشور دانشجویی قاره اروپا. در این مقاله قصد داریم تا با نگاه ریز بینانه به تمام آن چه که شما برای تحصیل در مجارستان نیاز دارید بپردازیم پس به شما پیشنهاد میدهیم با اپلای یار همراه باشید .

کشور مجارستان با جمعیتی حدود 10 میلیون نفر از کشورهای متوسط جمعیتی در اروپا محسوب میشود که از شمال با کشور اسلواکی، از شمال‌شرقی با کشور اوکراین، از شرق و جنوب شرق با کشور رومانی، از جنوب با کشورهای صربستان و کرواسی، از جنوب غرب با کشور اسلوونی و از غرب با اتریش هم مرز است .

شما میتوانید از طریق تحصیل در این کشور ضمن دریافت اقامت تحصیلی مجارستان از شرایط خوبی که کشور مجارستان برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده است برخوردار گردید .

به طور کلی تحصیل در این کشور در تمامی مقاطع اعم از تحصیل در دبستان ، دبیرستان ، کالج و دانشگاه هم به زبان مجاری و هم به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد پس میتوان گفت شرایط سنی تحصیل بازه ی خیلی محدودی ندارد و از سن 7 سالگی تا سن 40 سالگی امکان تحصیل همواره فراهم بوده و افرادی که از کشور ایران قصد تحصیل در این کشور را دارند ، میتوانند با دریافت ویزای تحصیلی مجارستان به این کشور سفر کنند .

شما در هر لحظه میتوانید از طریق تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت با کارشناسان اپلای یار در ارتباط باشید .

اگر شما هم قصد دریافت اطلاعات تخصصی در خصوص شرایط تحصیل ، هزینه تحصیل ، دانشگاه ها، کالج ها ، مراحل مهاجرت به مجارستان و … را دارید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید !

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط  کلی تحصیلی در تمامی مقاطع درون کشور مجارستان

  • تحصیل دوره های زبان در مجارستان

  • مراحل مهاجرت تحصیلی به مجارستان

  • هزینه تحصیل در مجارستان

  • کار حین تحصیل در کشور مجارستان
  • دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در مجارستان
  • دانشگاه های برتر کشور مجارستان

  • کالج های برتر کشور مجارستان
شرایط تحصیلی در مجارستان

شرایط  کلی تحصیلی در تمامی مقاطع درون کشور مجارستان

همان طور که پیش تر گفتیم امکان تحصیل در کشور مجارستان از دبستان تا دکتری فراهم است اکنون قصد داریم شرایط مهاجرت تحصیلی به این کشور را دقیق تر وا کاوی کرده تا مهاجرت تحصیلی را بیش از همیشه در دسترس خود بدانیم .

تحصیل در دبستان های کشور مجارستان

مدارس ابتدایی در کشور مجارستان به دو دوره 4 ساله تقسیم بندی میشود دوره مبتدی ( پایه اول تا چهارم ) و دوره پیشرفته ( پایه چهارم تا هشتم ) پس از اتمام پایه هشتم دانش آموزان حق انتخاب دارند که مدارس فنی حرفه ای را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند یا دبیرستان ها .

چناچه شما کارت اقامت اتحادیه اروپا را دارا باشید میتوانید برای فرزندان خود از دبستان های بین المللی کشور مجارستان که غالبا در شهر بوداپست واقع گردیدند پذیرش دریافت کنید . تحصیل در این مدارس به زبان انگلیسی هم امکان پذیر می باشد .

در حال حاضر امکان تحصیل در مقطع دبستان در این کشور برای ایرانیانی که اقامت اروپا را دارا نیستند فراهم نیست .

تحصیل در دبیرستان های کشور مجارستان

در سال های اخیر به دلیل پیشرفت چشم گیر صنعت آموزش در کشور مجارستان و ارتقاء سطح دبیرستان های مجارستان ، بسیاری از خانواده های ایرانی فرزندان خود را از طریق اخذ ویزای تحصیلی دبیرستان راهی این کشور کرده و ضمن دریافت ویزای همراه دانش آموزی برای یکی از والدین شاهد پیشرفت روز به روز فرزند خود در دبیرستان های بین المللی بودند .

امکان تحصیل در دبیرستان های بین المللی مجارستان تنها با پرداخت شهریه ای ناچیز به صورت سالیانه برای شما همواره فراهم بوده و به شما کمک خواهد کرد که ضمن دریافت یک دیپلم اروپایی مورد تایید اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای مانند انگلیس و آمریکا و کانادا ، جهت ادامه تحصیل خود دیگر نگران نا معتبر بودن مدرک دیپلم خود نباشید و با خیال راحت برای هر کشوری در دنیا به راحتی اقدام کنید .

از جمله مدارس  بین المللی کشور مجارستان میتوان به مدرسه بین المللی بی ام ای مجارستان و یا مدرسه آمریکایی بوداپست اشاره نمود .

بد نیست بدانید که در کشور مجارستان و شهر بوداپست چندین مدرسه بین المللی ایرانی نیز وجود دارد که البته آموزش در این مدارس هم به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد

تحصیل کارشناسی در مجارستان

تحصیل کارشناسی در مجارستان

اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در کشور مجارستان یکی از راه های مهاجرت به مجارستان می باشد . کشور مجارستان با امکانات مدرن و پیشرفته ای که در اختیار دانشجویان بین الملی قرار میدهد ، چشم انداز وسیع خود را به آینده نظام آموزشی این کشور نشان میدهد . علاوه بر هزینه بسیار مناسب تحصیل در مقطع کارشناسی ، وجود چندین هزار فارغ التحصیل بین الملل در انواع رشته های مختلف در مقطع کارشناسی را میتوان به قدرتی در جهت محبوب تر کردن این کشور برای تحصیل در مقایسه با سایر کشور های همسایه خود دانست . بد نیست بدانید طول تحصیل مقطع کارشناسی بین سه تا چهار سال می باشد که این کاملا به رشته و دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد .از مهمترین مزایای تحصیل کارشناسی در این کشور میتوان به مورد تایید بودن مدرک دانشگاه های این کشور در بین 25 کشور اروپایی و یا هزینه های پایین زندگی دانشجویی و حتی امکان کار در سایر کشورهای اروپایی به دلیل راحتی دسترسی به آنها اشاره کرد .

تحصیل کارشناسی ارشد در مجارستان

 

برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در کشور مجارستان شما نیازمند حداقل یک مدرک لیسانس در رشته های فنی مهندسی ، پیراپزشکی و یا علوم انسانی هستید . پس اگر مدرک لیسانس خود با معدل بالای 14 را در دستانتان دارید باید به گام بعدی یعنی اخذ مدرک معتبر زبان خارجی بیاندیشید . زبان هایی همچون انگلیسی ، آلمانی و یا مجاری . تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور هم به زبان انگلیسی با ارائه مدرک آیلتس و هم به زبان آلمانی با ارائه مدرم گوته و یا او اس د امکان پذیر است . در آخر هم باید خود را برای آزمون ورودی احتمالی در دانشگاه آماده کنید البته این آزمون در تمامی دانشگاه ها وجود ندارد و تنها تعداد محدودی از دانشگاه ها برای ورود به آنها نیازمند قبولی در آزمون ورودی خواهید بود . هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد نسبت به سایر کشورهای اروپا غربی پایین بوده اما این نکته را فراموش نکنید که به جز چند دانشگاه دولتی اکثر دانشگاه ها شهریه محور هستند و شما باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشید . شما با در دست داشتن نامه پذیرش دانشگاه به راحتی از طریق این روش میتوانید به ویزای تحصیلی مجارستان دست یابید .تحصیل کارشناسی ارشد همواره یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور در بین ایرانیان بوده است .

تحصیل دکترا در مجارستان

نکته کلیدی در تحصیل دکترا در مجارستان ، دریافت کمک هزینه دولتی برای دانشجویان میباشد. هزینه های تحصیل همواره جزء اصلی ترین دغدغه های دانشجویان بین المللی بوده در این کشور هست اما در مورد تحصیل در دکترا این مساله صدق نمیکند ، البته از این موضوع نباید غافل شد که تعداد دانشگاه هایی که این قابلیت را دارند محدود بوده و هممیشه رقابت بر سر ورود به این دانشگاه ها و ارتباط با اساتید این دانشگاه ها بالا بوده است .البته امکان بورسیه تحصیلی در این مقطع برای دانشجویان بین المللی فراهم می باشد . اگر شما به تحصیل در دکترا داخل این کشور فکر میکنید بهتر است کار دانشجویی را هم برای خود برنامه ریزی کرده تا با خیال راحت تری به هزینه تحصیل در مجارستان بیاندیشید .

تحصیل پزشکی در مجارستان

تحصیل پزشکی در مجارستان

امکان اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی مجارستان بیش از همیشه حالا در دسترس شماست .یکی از دلایل محبوبیت مجارستان جهت تحصیل در رشته هایی همچو پزشکی دندانپزشکی داروسازی و … وجود دانشگاه هایی با رنک بسیار بالا در این کشور است . به عبارتی سطح علمی بالا مجارستان در این رشته ها و هزینه پایین زندگی دانشجویی در این کشور دست به دست هم داده تا مهاجرت تحصیلی به مجارستان برای فارغ التحصیلان رشته های تجربی همیشه جزء انتخاب های اول باشد . امکان تحصیل به زبان انگلیسی و آلمانی علاوه بر زبان مجاری در رشته های پزشکی در مجارستان وجود دارد . برای ورود به این رشته ها شما نیازمند قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های کشور مجارستان هستید . این آزمون ها معمولا از سطح بالایی برخوردادر هستند و شما نیازمند دارا بودن دانش خوب در دروس تخصصی خود هستید . تحصیل رایگان در مجارستان به زبان انگلیسی برای دانشجویانی که در آزمون های ورودی این دانشگاه ها نمرات بالایی را دریافت کنند دور از دسترس نخواهد بود و دانش جویان میتوانند تحصیل رایگان در مجارستان را درون رشته های پزشکی و دندانپزشکی تجربه کنند .

تحصیل رشته های پیراپزشکی در مجارستان

اگر شما کشور مجارستان برای تحصیل را در رشته های پیراپزشکی برگزیدید باید بدانید که ورود شما به مراتب نسبت به رشته های پزشکی و دندانپزشکی راحت تر خواهد بود ، بدین ترتیب که تنها با دارا بودن مهارت در زبان انگلیسی و همچنین درس زیست میتوانید شانس خود را در آزمون ورودی دانشگاه های معتبر مجارستان جهت ورود به رشته های پیراپزشکی بسنجید . در ماه های مارس ، آوریل، جون و جولای این آزمون ورودی ها برگزار شده و شما میتوانید به یکی از هزاران دانشجوی بین الملل در کشور مجارستان تبدیل شوید .

دوره های زبان در مجارستان

تحصیل دوره های زبان در مجارستان

به طور کلی تحصیل در دوره های زبان در کشور مجارستان به دو دسته زبان انگلیسی و زبان آلمانی تقسیم میشوند که عموما این مهم از طریق کالج های زبان در مجارستان محقق میگردد . کالج زبان انگیسی در مجارستان در طول سالیان اخیر همواره جزء محبوبترین مقصد ها برای مهاجرت دانشجویان ایرانی به کشور مجارستان بوده و هست از همین رو شما با هر سطح دانش از زبان انگلیسی میتوانید با اخذ پذیرش از این کالج ها آموزش زبان انگلیسی خود را در شهر بوداپست پایتخت مجارستان شروع کرده و خود را برای زندگی و کار در اتحادیه اروپا در پوزیشن های بین المللی انگلیسی زبان آماده کنید . شرکت در این دوره ها سالیانه بین 5 تا 7 هزار یورو برای شما هزینه خواهد داشت که به این هزینه های ، هزینه خورد و خوراک و مسکن را هم باید اضافه کنید

علاوه بر دوره زبان انگلیسی ما به شما تحصیل در دوره زبان آلمانی در این کشور را پیشنهاد میدهیم .در این دوره ها هم نیز شما نیاز به دانستن زبان آلمانی ندارید و حتی با سطح صفر زبان آلمانی به راحتی میتوانید از طریق اخذ پذیرش از کالج های خصوصی زبان آلمانی در مجارستان که عمدتا در شهر بوداپست حضور دارند به این کشور مهاجرت کرده و کارت اقامت 1 ساله خود را دریافت کنید . مجارستان دارای تعداد قابل توجهی شهروند آلمانی زبان می باشد که همین موضوع میتواند به شما دلیل وجود این دوره ها را در این کشور توضیح دهد . همچنین در سالیان اخیر دانشجویان ایرانی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را داشتند برای آشنایی با فرهنگ اروپاییان و همچنین تجربه یادگیری زبان آلمانی در جایی به جز کشور خود ، از طریق شرکت در دوره های زبان آلمانی در مجارستان و کسب نمرات بالا در این دوره های راهی برای خود در جهت مهاجرت به آلمان یافتند . هزینه تحصیل در این دوره ها از طریق کالج های خصوصی زبان آلمانی در مجارستان حدودا ترمی 3 تا 3500 یورو یعنی ماهیانه 6 الی 7 هزار یورو میباشد .

تحصیل در مجارستان

مراحل مهاجرت تحصیلی به مجارستان

برای مهاجرت به مجارستان از طریق تحصیل شما تنها چند مرحله مهم را در پیش روی خود خواهید داشت که اگر این مراحل را به درستی و در زمان مشخص خود انجام دهید خیالتان از حضور در یکی از دانشجویی ترین کشور های اروپا راحت خواهد بود . این مراحل عبارتند از :

1 – اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مجارستان و یا اخذ پذیرش تحصیلی از کالج های مجارستان و یا دبیرستان ها

در این مرحله نیاز است که شما از طریق موسساتی مانند اپلای یار که نماینده رسمی کالج ها و دانشگاه ها و یا مدارس کشور مجارستان هستند به صورت صد در صد تضمینی اقدام به اخذ پذیرش تحصیلی نمایید

2- اخذ ویزای تحصیلی کشور مجارستان

در این مرحله شما لازم است به درستی پروسه تکمیل فرم های سفارت ، اخذ وقت سفارت مجارستان و آمادگی جهت مصاحبه سفارت مجارستان را طی کنید . اپلای یار به عنوان برترین موسسه در جهت اخذ ویزای تحصیلی با تکیه بر صدها نمونه موفق ویزای تحصیلی ، در تمام طول این مسیر در کنار شما خواهد بود .

3- دریافت کارت اقامت دانشجویی کشور مجارستان

این مرحله ، مرحله آخر کار شماست و شما پس از نهایی کردن ثبت نام خود در مراکز آموزشی مجارستان ( پذیرشی که از قبل دریافت نمودید ) و مشخص نمودن محل اقامت خود در مجارستان این کارت اقامت را طی مدت 30 روز کاری دریافت نمایید .

هزینه تحصیل در مجارستان

هزینه تحصیل در مجارستان

میتوان نام کشور مجارستان را جزء ارزان ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل در نظر گرفت .این بدین معناست که هزینه ی تحصیل این کشورنسبت به بخش زیادی از کشوران اروپایی پایین میباشد . به طور کلی دانشگاه های مجارستان شهریه محور هستند و از دانشجویان بین المللی شهریه دریافت میکنند . تحصیل در کالج های خصوصی کشور مجارستان از سالی 3 الی 8 هزار یورو برای شما هزینه به همراه خواهد داشت ، این درحالی است که شهریه دانشگاه های خصوصی مجارستان از سالیانه 6 هزار یورو شروع میشود و این عدد ممکن است در برخی از رشته ها به سالیانه 20 هزار یورو هم برسد ، این موضوع کاملا بستگی به دانشگاه و رشته انتخابی دانشجویان بین المللی دارد . پس میتوان گفت هزینه تحصیل در مجارستان به تومان برای شما با احتساب یورو 50 هزار تومانی در زمان نگارش این مقاله عددی بین 100 تا 300 میلیون تومان به طور میانگین خواهد بود . توجه کنید که به این عدد باید هزینه های خورد و خوراک ، مسکن و پوشاک را اضافه کنید ، در ضمن شما میتوانید با انجام کار دانشجویی بخش مهمی از هزینه تحصیل مجارستان خود را پوشش دهید .

عدد شهریه دانشگاه های دولتی بسته به نوع رشته مورد آموزش در آن ها متغیر است اما چیزی که مشهود است اختلاف قیمت فاهش شهریه این دانشگاه ها نسبت به دانشگاه های خصوص است به طوری که تحصی در دانشگاه های دولتی کشور مجارستان از ترمی 1000 یورو شروع و نهایتا به ترمی 2 هزار یورو خواهید رسید . توجه داشته باشید که این عدد در رشته های علوم پزشکی و داروسازی و رشته های هنری که نیازمند کار عملی می باشند بیشتر خواهد بود .

کالج های خصوصی

3 الی 8 هزار یورو

دانشگاه های خصوصی

۶ الی ۲۰ هزار یورو

دانشگاه های دولتی

۱۰۰۰ الی ۲۰۰۰ یورو

کار حین تحصیل در کشور مجارستان

کلیه دانشجویان بین المللی که با ویزای تحصیلی وارد کشور مجارستان شده اند ، اجازه کار قانونی برابر با هفته ای 20 ساعت را دارا خواهند بود یعنی هر دانشجو میتواند ماهیانه 80 ساعت کار قانونی در کشور مجارستان انجام دهد.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در مجارستان

مهمترین نکته برای دانشجویان ایرانی مورد تایید بودن مدرک تحصیلی آنها پس از فراغت از تحصیل در کشور مجارستان در کشور خود است . ما اینجا لیستی از این دانشگاه ها بر اساس آخرین اعلامیه وزارت علوم کشور ایران تهیه نمودیم که دانشگاه های مورد تایید خود را به دو دسته گروه ب ( خوب ) و گروه ج ( متوسط ) تقسیم بندی نموده است

خوب متوسط
دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست دانشگاه کاپوسوار
دانشگاه دبرسن دانشگاه ساپرون
دانشگاه پچ دانشگاه نیردی هازا
دانشگاه سگد دانشگاه علوم کاربردی استرازی کارولی
دانشگاه سملویز
دانشگاه دامپزشکی بوداپست
دانشگاه میسولک
Széchenyi István دانشگاه
 Eötvös Loránd دانشگاه
تحصیل در مجارستان

دانشگاه های برتر کشور مجارستان

مادامی که نام مجارستان به گوشتان میخورد محال است که تاریخ و فرهنگ غنی این کشور و تاریخچه علمی آن از پس ذهنتان عبور نکند . همان طور که پیش تر توضیح دادیم کشور مجارستان هم دارای دانشگاه های معتبر زیادی است که همه ساله میزبان دانشجویان سر تا سر جهان جهت کسب علم و دانش می باشند . از میان این دانشگاه ها نام 6 دانشگاه در جهان از آوازه خوبی برخوردار است آن ها عبارتند از :

. دانشگاه سملویز

. دانشگاه پچ

. دانشگاه دبرسن

. دانشگاه صنعت و اقتصاد بوداپست

. دانشگاه کوروینوس بوداپست

. Eötvös Loránd دانشگاه

کالج های مجارستان

کالج های برتر کشور مجارستان

به طور کلی کالج ها در کشور مجارستان به دو نوع خصوصی و دولتی تقسیم بندی میشوند . بدیهی است که کالج های دولتی از شهریه ای به مراتب کم تر از کالج های خصوصی کشور مجارستان برخوردار هستند . شرایط تحصیل در این کشور با مدرک دیپلم به گونه ای می باشد که افراد میتوانند در این کالج ها به تحصیل بپردازند و از مدارک معتبری که این کالج ها در اختیارشان قرار میدهند در جهت ورود به بازار کار و ادامه تحصیل در اروپا استفاده نمایند . حداقل مدرک مورد نیاز برای ورود دیپلم می باشد و محدودیت سنی خاصی تا 40 سال ( با توجه به سطح تحصیلات ) برای ورود به این کالج ها وجود ندارد . در زیر جدولی تهیه کردیم که در زمان نگارش این مقاله شهریه حدودی هر یک از برترین کالج های مجارستان را میتوانید با یکدیگر مقایسه کنید تا با خیالی راحت تری دست به انتخاب بزنید .

نام کالج نوع کالج شهریه سالانه
کالج بین المللی دونا خصوصی 6 تا 9 هزار یورو
کالج مک دانیل خصوصی 4 تا 5 هزار یورو
کالج دانشگاه پچ دولتی 2500 تا 4 هزار یورو
کالج بین المللی دریس خصوصی 1000 تا9 هزار یورو
کالج کینگ سیگیزموند خصوصی 8 تا 10 هزار یورو
József Eötvös کالج دولتی 900 تا 1500 یورو
کالج بین المللی بوداپست دولتی 2 تا 5 هزار یورو
کالج دانشگاه کودولانی یانوس خصوصی 3 تا 4 هزار یورو
کالج الهیات استرگوم خصوصی 43 تا 60 هزار یورو
کالج الهیات ادونتیست خصوصی 8 تا 10 هزار یورو
کالج اوسینا خصوصی 5 تا 9 هزار یورو

برای تحصیل در مجارستان از کجا شروع کنیم ؟

همواره اولین قدم در مسیر مهاجرت سخت ترین قدم است . تیم اپلای یار در سخت ترین قدم نزد شما خواهد بود . اپلای یار افتخار این را دارد ضمن اخذ نمایندگی رسمی داخل ایران از تمامی مدارس خصوصی کشور مجارستان و همچنین کالج های معتبر این کشور و با همکاری با برترین دانشگاه های کشور مجارستان اقامت مجارستان از طریق تحصیل را به راحتی برای متقاضیان خود فراهم نماید و سالانه ده ها پذیرش و ویزای موفق را اخذ نماید . مشاورین خبره این مجموعه به صورت رایگان در تمامی روزهای هفته آماده مشاوره تخصصی به شما و عزیزانتان خواهند بود تا بتوانند در پروسه اپلای ویزای تحصیلی شما یار شما باشند . شما میتوانید از طریق فرم و یا تماس مستقیم با شماره 02187700913 با مشاورین خود در ارتباط باشید .

مزایای تحصیل در مجارستان

سوالات متداول

شما برای اخذ پذیرش تحصیلی از کالج های کشور مجارستان حداقل نیاز به مدرک دیپلم خواهید داشت

بله ، از طریق پذیرش در دوره های زبان و یا دوره های پیش آمادگی در کالج های کشور مجارستان

به طور متوسط هزینه زندگی دانشجویی در پایتخت مجارستان بین 500 تا 700 یورو در ماه میباشد

این بدین معناست که شما حق الزحمه تیم اپلای یار را بعد از اتمام موفقیت آمیز کار پرداخت خواهید نمود

بله ، با شرکت در آزمون ورودی دانشگاه های دولتی شما میتوانید با حداقل شهریه ممکن به تحصیل خود در این کشور ادامه دهید

زبان رایج در این کشور زبان مجارستانی است بعد از این زبان  ، زبان آلمانی و زبان انگلیسی جزو زبان های رایج در این کشور میباشند .

بله ، خدمات پس از ویزای ما همواره نقطعه قوت ما نسبت به دیگر همکارانمان در این صنعت می باشد خدماتی مثل : ترانسفر فرودگاهی ، یافتن محل اقامت برای شما ، افتتاح حساب بانکی ، دریافت کارت اقامت و…

از زمان انگشت نگاری بین 3 تا 5 هفته صدور ویزا به طول می انجامد و تمکن مالی به ازای هر دانشجو و یا دانش آموز 10 هزار یورو میباشد .